Udfyld formularen for at skrive en besked til os
Skriv til os, og vi vender tilbage hurtigst muligt
For hurtigere hjælp send en mail til kontakt@lejernesretshjaelp.dk, hvor du vedhæfter lejekontrakt, bilag, et kort resumé af sagen på maks. én A4 side og andre relevante dokumenter.
Vores primære sagsbehandling foregår på skrift og ved telefonisk kontakt.
Personligt fremmøde er kun efter aftale med vores jurister, og det er juristens vurdering, om det er nødvendigt i den pågældende sag.
Bemærk: Der kan være sager, der ligger udenfor vores kompetenceområde eller som er for omfattende. Vi vil i disse sager i stedet henvise til en advokat, og vi er gerne behjælpelige med at finde den rette boligadvokat til dig.
Har du brug for hjælp
Ofte spurgte spørgsmål
Spørgsmål
Ja. Lejekontrakten (hvis du har en) er næsten altid nødvendig, ligesom breve mellem dig og udlejer også tit er vigtige.
Hvis du allerede har en sag oprettet, er det meget vigtigt at nævne sagsnummeret eller sagsadressen.
Ringer/skriver du herind for rådgivning etc. uden at have en igangværende sag, er det vigtigt at gøre opmærksom på dette - det sikrer dig i sidste ende hurtigere betjening.
Hvis du sender materiale herind, som kan danne grundlag for en sag, er det vigtigt at medsende alle relevante papirer første gang, så sagen hurtigere kan opstartes. Du bedes ligeledes sende os et resume af sagen på max. 1 A4 side.
Skal du til møde med en af vores jurister, så husk at medbringe alle relevante papirer. Meget gerne i en kopi, som du kan aflevere.
Kort og godt: Medbring hellere for meget end for lidt.
Ja, som udgangspunkt skal du være medlem for at få hjælp og rådgivning.
Vi svarer dog gerne på et enkelt konkret spørgsmål, hvis du ringer herind som ikke-medlem.
I dit velkomstbrev er der et link, hvor du kan tilmelde dig PBS.
Det er også muligt at tilmelde sig via det girokort, som du modtager, hvis du
ikke har tilmeldt dig PBS. Du skal være opmærksom på, at hvis vi sender opkrævning
på girokort, er der et opkrævningsgebyr på kr. 50,- som skal betales sammen med
kontingentet.
Du kan altid skrive til medlemsadministrationen@lejernesretshjaelp.dk
og modtage et nyt link til PBS tilmelding.
En PBS tilmelding er en aftale indgået mellem dig og Betalingsservice.
Vi har ikke mulighed for at tilmelde eller afmelde PBS aftaler på vegne af medlemmer.
Du sender en besked til medlemsadministrationen@lejernesretshjaelp.dk
hvor du giver os besked om din nye adresse.
Din adresse bliver ikke automatisk opdateret, fordi du fx
har en fraflytningssag, som juristerne sagsbehandler. Du skal kontakte medlemsadministrationen,
for at få din adresse eller andre kontaktoplysninger opdateret i medlemskartoteket.
Du skriver en besked til medlemsadministrationen@lejernesretshjaelp.dk
hvor du giver besked om, at du ønsker udmeldelse.
En udmeldelse skal være os i hænde med mindst 1 måneds
varsel, og træder i kraft til udgangen af senest betalte kontingentperiode.
Når du opretter et studie-medlemskab, skal vi have
dokumentation for, at du er studerende.
Det kan du dokumentere ved at sende os kopi af den
indskrivningsbekræftelse, som du modtog, da du blev optaget på dit studie.
Alternativt kan du sende os kopi/billede af dit studiekort,
hvis det fremgår tydeligt hvornår det gælder fra og hvornår det udløber.
Overstreg cpr.nr., hvis det fremgår af dokumentet. Vi har
ikke brug for det og vi vil ikke ligge inde med cpr-oplysninger i vores
medlemskartotek.